Sabtu, 14 Mei 2011

Mudah Bersalin

Aku xder la amalkan petua apa2x sgt..just beli myk selusuh biodex..minum satu sudu seblum tdo..masa perut 7 bulan..xminum hari2 pun.perut 8 bulan br minum hari2x..sebab takut susah bersalin..pas2 aku try amal kan petua hisap air hujung rambut pas mandi..sebelum hisap air 2 selawat la 3 kali.tp kadang tlupa wat gak..petua ni aku jumpa dlm tenet,,heehehe..selain tu selalu bc al-quran dan surah yassin..kalo bc dr mula lagi bagus..aku bc stiap kali slepas solat maghrib..
"Alhamdulillah, msa nk bersalin dipermudahkan Tuhan..aku lgsung xrasa sakit..cma lenguh2x pinggang mcm segugut tu ja.dalm seminggu lebih mcm 2..sampai la 1 mlm tu aku msg suami(kuar g tgok bola kt kdai) bg tau nk ajak dia pegi cek bukaan esok pgi kat hspital.tp laki aku ajak pergi mlm 2 jgk..bkn mlm la..kul 1 pagi mcm tu la..kat pukul 2 kami smpai.. staff nurse tya ada trun tanda k x..aku ckp tak..cekang perut pun x..cma sakit pinggang(lenguh),pas masuk dlm, doktor cek(doktor laki lak 2..malu) terus kna tahan..sebab nya dh buka 5cm pun..tp aku xsakit..doktor n nurse naik heran..pas siap prosedur terus masuk labour room..dlm kul 3..sampai kul 5 masih xder tanda nk sakit kuat.. nurse pun msuk kan air(air apa ntah).Dia ckp nk bg cept bersalin..ubt 2 nk bg sakit kuat..kul 6 lebih br rasa lenguh2x smkn kuat..tp perut xrasa sakit @cekang.. dalm stegah jam jgak meneran nk lahirkan MUHAMMAD NAUFAL(maklumlah xtau cara) pukul 8.05 aku pun bersalin..TQ kpd doktor2x n nurse2x yg bg semangt msa aku dlm bilik bsalin.. Layanan pun ok..mcm kat hospital swasta..BEST

1 ulasan:

  1. bersalin normal la eh ko?alhamdulillah...leh la nnti aku follow sharing info ko ni..:)

    BalasPadam